3S Strength – Stretching – Stability

 

Εξατομικευμένο πρόγραμμα άσκησης βασισμένο στην μέθοδο Pilates και τη διαλείμματικη προπόνηση.

Οι ασκούμενοι εκπαιδεύονται στην Διορθωτική γυμναστική με χρήση ελαφρύ εξοπλισμού Pilates

(mini ball, stability ball, magic circle, elastic bands) και ιμάντων αιώρησης (TRX).

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος άσκησης επιτυγχάνεται:

• αύξηση μυϊκής δύναμης

• αύξηση ελαστικότητας

• βελτίωση στάσης σώματος

• βελτίωση ισορροπίας

• ενίσχυση αερόβιας αντοχής

• ενίσχυση κινητικότητας αρθρώσεων

• συναισθηματική ευεξία

Οι ασκήσεις επιλέγονται με βάση το ιατρικό ιστορικό και τις δυνατότητες του ασκούμενου.

ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ TRX

Το σύστημα TRXγνωστό και ως Total Resistance eXercise, είναι μια ειδική μέθοδος προπόνησης με ιμάντες το οποίο αναπτύχθηκε από έναν Αμερικανό πεζοναύτη, τον Randy Hetrick. Η μέθοδος προπόνησης αυτή χρησιμοποιεί τους ειδικούς ιμάντες με λαβές και την κατάλληλη τοποθέτηση του σώματος του ασκούμενου για να αναπτύξει τη δύναμη, την ισορροπία και τη δύναμη των σταθεροποιών μυών ταυτόχρονα. Η χρήση των ιμάντων TRX αξιοποιεί τη βαρύτητα για να παρέχει την κατάλληλη επιβάρυνση στον ασκούμενο, η οποία αλλάζει σε ευκολότερη ή δυσκολότερη ανάλογα με την τοποθέτηση του σώματος. Η ιδέα ξεκίνησε το 1997, πολύ απλά όταν ο Hetrickήθελε να ξεφύγει από τις κάμψεις χεριών ως άσκηση ενδυνάμωσης και άρχισε να χρησιμοποιεί τη jiu-jitsuζώνης και ιμάντες αλεξίπτωτου, για να καταλήξει στην τελική μορφή του TRXτο 2001. Το 2017 φθάσαμε και στον εορτασμό Παγκόσμιας μέρας TRX την 25 Ιανουαρίου!

Ποιο το ασκησιολόγιο του TRX;

Το ασκησιολόγιο είναι ποικίλο και ο δημιουργός του εμπνεύστηκε από ασκήσεις του στρατού, ενώ στηρίχθηκε από έρευνες και μελέτες σε πανεπιστήμια και αθλητικά κέντρα για να αναπτυχθεί η τελική μορφή της μεθόδου. Οι μεταβαλλόμενες ασκήσεις και οι εναλλαγές του βαθμού δυσκολίας ενισχύουν την ενδυνάμωση όλων των μυϊκών ομάδων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της μυϊκής δύναμης και ισχύος, την μυϊκή αντοχή, μέχρι και στην απώλεια λίπους. Η μέθοδος προπόνησης TRX βελτιώνει την κινητικότητα και τη σταθεροποίηση του κορμού, αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό, βελτιώνοντας τις καύσεις του ασκούμενου. Αποτελεί έτσι, έναν ολοκληρωμένο τρόπο προπόνησης για τη γενικότερη βελτίωση της φυσικής κατάστασης.

Ποιοι θα ωφεληθούν από ένα πρόγραμμα προπόνησης με TRX;

Σε όσους ασκούμενους αρέσει η Yoga και το Pilates, βρίσκουν ενδιαφέρουσα την προπόνηση με TRX, βρίσκοντας πολλά κοινά στοιχεία στις μεθόδους αυτές, κυρίως λόγω της αναγκαίας σταθεροποίησης του κορμού για την ασφαλή επίτευξη των ασκήσεων. Πολλοί δρομείς, ποδηλάτες και αθλητές ομαδικών αθλημάτων θα ωφεληθούν από το ασκησιολόγιο στο TRX, διότι συνδυάζει την ενδυνάμωση του κορμού με την ενδυνάμωση κύριων μυϊκών ομάδων, άνω και κάτω άκρων. Αν οι σταθεροποιοί μύες του κορμού είναι αδύναμοι, μπορεί να υπάρξει πιθανότητα ανάπτυξης τραυματισμού στην οσφυϊκή περιοχή. Ο καθένας που προπονείται συστηματικά σε γυμναστήριο, μπορεί να προπονηθεί με TRX. Είναι μια μέθοδος προπόνησης κατάλληλη για όλους αφού η ένταση μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα. Προσοχή μεγάλη χρειάζεται σε άτομα τα οποία δεν έχουν ενδυναμώσει κατάλληλα τους μύες του κορμού. Δυναμώστε το κέντρο σας και μάθετε να το ενεργοποιείται προς αποφυγή τραυματισμού.

Τι γυμνάζει η μέθοδος προπόνησης TRX;

Ένα πρόγραμμα προπόνησηςTRX προπονεί ολοκληρωτικά αφού συμμετέχει όλο το σώμα και ενδυναμώνει ειδικά και εστιασμένα το κέντρο του κορμού. Γυμνάζει δηλαδή όλο το σώμα, ενώ ενδυναμώνει τους κοιλιακούς και ραχιαίους για την σταθεροποίηση του σώματος για αποφυγή κάθε είδους τραυματισμού.